fredag 17 april 2009

Joggnings-infall

Idag har jag varit ute och joggat. Sista gången mina fötter studsade fram på skogsmark var nog 2-3 år sedan. Häromdagen fick jag en tidning av grannen, ToppHälsa. Däri fanns en artikel om just joggning och hur bra det är, hur man kommer igång etc. Min kropp skickade genast en skopa med dåligt samvete till hjärnan över att jag inte motionerar som jag borde. Dumt egentligen, för jag gillar att motionera men det blir helt enkelt inte av.

Jag drog i alla fall på mig skorna idag och sprang en runda i skogen, och till min stora förvåning gick det bättre än vad jag trodde. Ok, jag trodde jag skulle dö under tiden men jag genomförde det och det kändes otroligt skönt efteråt. Så nu ska jag bara försöka fortsätta i samma anda. Peppa mig gärna så jag inte faller tillbaka till gamla såsiga vanor!!!!!

Så grannen, det är antingen ditt fel eller din förtjänt (beroende på vilken inställning man har till joggning) att jag äntligen tagit mig i kragen. Nu återstår det bara att se hur träningsvärken artar sig i morgon, men det är en senare fråga.

Puss och godnatt på er alla!

Inga kommentarer: