tisdag 7 april 2009

Själen hörs bättre om natten...

... är titlen på en artikel jag har sittande här på jobbet. I artiklen kan man läsa... 

Ibland behöver vi natten för att finna stillheten, för att känna vad vi innerst inne är. Ibland behöver vi natten för att finna livet, för att känna vart vår lust för oss, vad vi verkligen vill...

I natt har det varit så för mig. Många sömnlösa timmar i natt, många tankar. Inte för att jag kanske legat och funderat över vad jag egentligen vill, inte hela tiden. Men vissa kvällar går det helt enkelt inte att somna, så kan det åtminstone vara för mig. Vissa nätter snurrar tankarna på allt, på vänner, på familj, på framtiden, på jobbet, på mig själv, på vad som gör mig glad eller ledsen för den delen – allt i en salig blandning. Kanske är det så att när allt annat tystnar så hörs tankarna extra klart. Och sova, det kan man ju göra en annan natt...

2 kommentarer:

Sussi sa...

... många bra tankar och ideer kommer ur nattens lugn och ro.

Lotta sa...

Hej!
När jag ligger vaken och funderar på nätterna kan gärna allt bli lite stort...och problematiskt tyvärr.
Fast man behöver tystnaden för att höra sina egna tankar. det är skönt älskar att vara för mig själv och drömma mig bort.

Att kika in i bloggvärlden kan vara ett sätt att fly vardagen ibland.

hoppas att du får bättre nattsömn i natt.
kramis Lotta!