söndag 26 april 2009

Härliga sommardagar...

... fastän det bara är april! Lördagen var helt underbar. Solen gassade, en svag vind och grill på altanen. Vi satt ute till halv åtta och myste med barnen. Även om det bara är vår ännu får man onekligen en föraning om sommaren. 

Jag får alltid en sån lust att fixa hemma när det blir bra väder. Vill plantera och göra mysigt på altanen. Men jag ska vänta. För några år sedan planterade jag alla krukor och blomsterlådor i början av maj. Vilket resulterade i att jag var tvungen att täcka över alla blommor varje kväll för att de inte skulle dö av nattfrost under lång tid. Det orkar jag inte med en gång till så nu får jag vackert vänta. Men då finns det å andra sidan möjlighet till att bara sitta still och njuta!

Från en njutning till en annan... Nu har jag precis betalat räkningar. Räkningar är sällan en njutning men f-n vad skönt det är när de är betalda!

Inga kommentarer: