onsdag 15 april 2009

Hästar - big no no!


En av sönerna är grymt allergisk mot hästar. Det upptäckte vi härom året när vi följde med kusinen till ett stall. Den stackars pojken fick svårt att andas och ögonen svullnade igen. Vi har testat vid ytterligare ett par tillfällen men nix pix, det går bara inte!

Igår kväll skulle grabbarna gå på cirkus med mormor och morfar. Jätteroligt, alla var laddade! Föreställningen var toppen, spännande att se alla duktiga hundar, clowner och katter. Ända tills hästarna gjorde entré. Sonen satt tappert och tittade medan andningsvägarna blev smalare och smalare. Till slut säger han; Mormor, jag vill nog åka hem nu för jag kan inte andas...
Så nu sitter det en vit virkad springare på sonens fönsterhylla - det närmaste en häst han kommer att komma...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars G..... Det som kan vara så roligt med Cirkus. Men jag såg den fina hästen du virkat. Jättefin!! Han strålade när han visade upp den.

Jörgen sa...

Kan undra vem som sett den virkade hästen, knappt att jag har hunnit se den.
Får nästan en liten tår i ögat när jag tänker på vår lille tappre kille som håller ut så länge det bara går för att han vill så mycket...

Sara sa...

Lilla lilla piddon...
Tyckte så synd om han när jag satt och såg hela cirkusföreställningen igår,men jag förstod att han blev dålig för det var till och med så att jag kände hur mycket häst det luktade när dom kom in...
Den virkade hästen blev jättefin!
Så orättvist det kan vara ibland.
Krama på han

Karin Wahlin sa...

skackarn, men nu får han mer tid att bli fotbollsproffs. Vilken tur att hans mamma är en sådan duktig virkare
Kram