lördag 25 april 2009

Min fina virkmormor...

... har virkat en helt underbar sjal till mig. Visst, jag hade kunnat virka den själv. Men om den skulle sälla sig till de andra punkterna på min virklista/beställningslista så hade jag inte haft min sjal förrän efter sommaren. Jag gick köpte helt sonika garn och fixade beskrivning och gav till mormor. Efter fyra dagar hade hon virkat klart... och resultatet... ja, vad säger man? En helt ljuvlig romantisk sjal. Och jag kan åter igen konstatera att min mormor måste vara världens bästa!

Om ni är sugna på att virka den själva hittar ni mönstret här.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag vill oxå ha en!!!
Min mormor är oxå världens bästa, men det är nog för att det bara kan finnas en...våran underbara mormor =)

Anonym sa...

Den är helt underbark blir fin på dig! Kanske skulle man ta och prova att virka igen. Jag var en hejare på 80-talet, men sen la jag av.

Kram söta du från Tina

Jörgen sa...

Har inte sett den på än????