söndag 19 april 2009

Livet i ett ekorrhjul

Söndag igen... inte för att jag har söndagsångest men det är ändå något trist över söndagar. Det är så mycket som behöver fixas och donas inför veckan. Skolryggsäckar ska packas ur (glömde kvar fikat i fredags) och packas på nytt, kläder ska plockas fram, huset plockas upp hjälpligt åtminstone. Inget av det här måste ju ske idag egentligen men det underlättar onekligen morgonrutinen om man förbereder dagen innan. Så fungerar det åtminstone i vår familj.

Att jag dessutom är in till döden trött idag gör ju knappast saken lättare. Vi hade kompisar hemma igår på lite fest. Och några glas vin och alldeles för lite sömn gör ju dagen efter till väldigt lång... Så nu när jag fått lilla prinsessan att somna så är det dags att natta grabbarna. 

Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta... men jag ser faktiskt fram emot morgondagens joggingrunda... ser fram emot att få springa av mig och rensa huvudet. Håller jag på att bli galen tro?


1 kommentar:

Karin Wahlin sa...

Tror inte du håller på att bli galen, men kanske lite förvirrad ;-) Kram k