fredag 29 januari 2010

Värmande virkeri

Hej

Tänkte att jag skulle visa några bilder mössan jag virkade till en arbetskompis dotter. Hon valde själv garnet och jag virkade mössan, efter eget mönster. Jag blev jäkligt nöjd med hennes mössa, modellen i kombination med färgen blev super! Jag virkade dessutom två blommor och fäste på.

Jag har virkat ytterligare två mössor, en till dottern till en av de andra tjejerna på jobbet, och en till en tredje kollega. Roligt att det beställs! Dessutom är det härliga mössor. Jag blir lite sugen på att virka en till mig själv. Men det får nog bli ett senare projekt...


Jag är fortfarande euforisk efter mitt garnköp igår, så glad att jag funderar på att ta en extra vända i helgen bara för att det är roligt. I kväll ska jag sätta igång med nästa projekt, en virkad väska till min syster. Återkommer med bilder när den är färdig.

Ha en underbart härlig fredagskväll, hos oss blir det Let's Dance för hela slanten.
Kram Linda

4 kommentarer:

Becca sa...

Vilken underbar mössa!!! Du är så otroligt duktig.

kram Rebecca

Engelska Villan sa...

Halloj!!

Men åh! Vilken underbar mössa. Ser liksom ut att vara virkat på snedden. Var har du hittat mönstret?? :) Och din fina etikett oxå :)

Jag ska precis starta ett "bak", en tjej som beställt tårta, muffins och dammsugare. Inte sugen... Men men.

Kram o ha en skön helg!!
Anna

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Fin mössa - fin tjej! Du är så himla duktig och du virkar ju otroligt jämt!
Tack ännu en gång, det lär komma fler betällningar.

Kram!!!

Lotta sa...

Hej söta Linda!
Vad duktig du är på att virka. Mössan var jättesöt till en söt tjej.
Och etikett på också proffsigt!

Kram Lotta