måndag 4 januari 2010

Virktanten Linda har följt med...

... även in på detta året!
Tantvarning eller inte, men att virka är otroligt avkopplande. Snacka om downshifting! Det går inte att stressa fram utan man måste verkligen ta maska för maska. Det är nyttigt, att ta det lugnt och göra en sak i taget. Förutom det är det tillfredställande att åstadkomma något själv, att kreera saker både till sig själv och andra.

Under förra året virkade jag en uppsjö av olika saker; bakelser, kakor, hästar, kossor, mössor, en bikini, sköldpaddor etc etc. En dag sa barnen: "Mamma, när ska du egentligen virka något till oss och inte bara till alla andra?" Så nu har de fått varsin liten figur ur boken "Virka läskigt söta figurer". Du hittar den bland annat HÄR.

Annars håller jag på med en mössa som jag virkar på beställning just nu. Den blir så himla fin, jag gör nog en till mig själv också =) Ska ta kort på den innan jag lämnar iväg så ni får se.

Detta är den sista veckan på vår föräldraledighet med lillsessan. Måndag börjar inskolning på dagis. Det känns konstigt att hon redan är så stor. Tiden har flugit i väg. Det var ju alldeles nyss hon föddes... Hur ska jag nu hinna med att virka allt jag vill, när jag inte kan virka på dagarna längre?! =)

Ta hand om er!

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så söta!!

Jag kunde virka en gång... Men nu tar svärmor hand om detta. Det senaste jag gav henne i uppdrag att testa var cupcakes för framtida kaffekalas med Nelly. :)

Ha det bra!
Kram E.

Lottis sa...

Klart du kan fortsätta virka på dagarna ;) Du får väl se till att inte pappa ser när du "maskar" på jobbet bara :D

Jörgen sa...

Kan undra om det blir något till mig någon dag...:-)

Tant Elwira sa...

Jag önskar också att jag kunde virka. Men jag får inte till det på något sätt. Man kan ju skapa hur mycket som helst så tantvarning nej absolut inte....det är skaparverkstad och måbraterapi!
Hälsningar
Jessica

Ida sa...

=) Jag virkar just nu på min tredje mormorspläd och jag tycker precis som du att det är så avkopplande. Visst är det konstigt att man aldrig hinner tillverka ngt till sig själv. Så har det varit med mina bokstäver men även de tallrikshyllor som jag har tillverkat.

Vet hur "jobbigt" det är att lämna föräldraledigheten. Men man kommer nog alltid se sin yngsta som sin lilla bebis.

Ha det så gott.
Kram Ida