fredag 1 januari 2010

Full fart i backen!

Vad händer när man blir äldre? Varför blir man lite lite fegare, rädd för att slå sig?

Idag när vi kom till "vår" snowracer-backe såg vi att någon hade byggt ett litet hopp varpå barnen blir supernöjda och direkt styr mot hoppet, inga rädda miner här inte. När jag skulle åka med bak på ena sonens snowracer var min enda tanke... "Inte hoppet, inte hoppet..." Jag vill inte hoppa med en snowracer! Jag kan se hur jag i slow motion ramlar av och dunsar i backen med en rejäl smäll. Jag tycker att det är tillräckligt skräckfyllt att susa nedför en brant backe och förlita sig till en 7-årings förmåga att styra...


Samtidigt vill jag inte vara den mamman som bara står vid sidan. Jag vill åka med barnen, vill susa och känna vinden i ansiktet. Vill visa barnen att man kan ha barnasinnet kvar trots att man blivit vuxen. Men jag kanske får skärpa till mig, tänka lite mer "face your fears" och kasta mig ned mot hoppet nästa gång... och hoppas att smällen inte blir för hård =)

2 kommentarer:

Ida sa...

=) Visst är det mysigt att åka pulka med barnen. Jag försöker precis som du delta, men det värsta är att jag är lite höjdrädd så jag skriker mer än Thea gör när vi åker. Ngt pinsamt=)

Ha det så gott.
kram Ida

Trollmamman sa...

Det ser så himla härligt ut! Jag och min gravidmage får väl undvika de värsta hoppen i pulkabacken i år. Men nästa vinter då SKA jag i alla fall inte vara gravid- och DÅ ska det ramlas i backen... Men å andra sidan, kanske dumt att lova ngt.. man vet ju aldrig ;)
kram kram