onsdag 6 januari 2010

Allt jag vill ha...

... har jag precis runt omkring mig, här och nu.

Idag har vi haft en härlig dag ute i pulkabacken tillsammans med mysiga grannar. Häromdagen var vi hemma hos nyblivna kompisar och hade en toppenkväll, nu ikväll har vi varit på en grekisk restaurang hela släkten och ätit tillsammans. Och jag är så tacksam... Tacksam för att den riktiga rikedomen, den som egentligen räknas är just precis det. Att få vara tillsammans med människor jag tycker om och som får mig att må bra.

(Vad ska man välja bland alla goda saker på menyn?)

Jag mår som allra bäst när jag umgås med människor som lämnar utrymme för mig att vara mig själv, när man kan krypa upp i soffan i mysbyxor tillsammans, när saker och ting är ganska enkla och okomplicerade.
Det är så lätt att glömma bort allt fint och bra vi redan har i den ständiga strävan efter nästa upplevelse eller pryl, men vi har ju redan allt vi egentligen behöver runt omkring oss. Även om jag så klart ibland också vill ha en ny topp eller jeans bara för att de är snygga =)

Tack alla familjemedlemmar, släktingar och vänner för allt ni tillför mitt liv, för att ni är just ni och för att ni låter mig vara just jag!

3 kommentarer:

Ida sa...

Hejsan vännen!
Låter som att ni haft det mysigt med familj, vänner och släkt. Ibland stannar man upp och inser hur bra man faktiskt har det. Annars är det lätt att bara rusa på och vilja ha mer och mer. Den där känslan av att inte vara nöjd och lätt bli uttråkad är livsfarlig.

Hoppas att vi båda får ett riktigt bra nytt år med våra nära och kära. Kikar in till dig för att påminnas om vad i livet som faktiskt är viktigt. Har förresten också börjat virka lite. Kommer kanske använda din blogg lite som inspiration.
kramar Ida

Elisabeth sa...

Så sant, så sant...

Kram E.

Sara sa...

tack själv underbara syster för att just du är du =)