måndag 25 januari 2010

Dags för årets första VAB!


Jaha, min första riktiga arbetsvecka efter föräldraledigheten och vad händer... Jo, ena sonen blir sjuk så det blir VAB första dagen. Är det vad som kan kallas långsam tillvänjning till arbetslivet??? Inte för att det gör jättemycket. Det är lite mysigt att pyssla om honom här hemma. När han blir sjuk blir han ofta ganska "liten". Han vill gärna rulla ihop sig till en liten boll i mitt knä och få kärlek överöst över sin sjuka kropp. Och det får han gärna. Hela livet är fullt av situationer när man måste vara stor och redig, så varför inte passa på att få vara liten när tillfälle bjuds?! Det gäller lite grann även för oss vuxna. Ibland skulle vi nog behöva få vara lite små igen och bli ompysslade, slippa ansvaret och vuxenduktigheten. Att lämna allt i någon annans händer.

Förresten, vill ni ha ett biotips för era barn? I lördag var jag och grabbarna på "Det regnar köttbullar". Se den! Den är faktiskt en av de bästa barnfilmer jag sett på riktigt länge. Rolig, gripande, tragisk, spännande, fartfylld, tänkvärd, jag tycker att den innehöll allt.

Nu ska jag gosa lite med sonen och titta på film!
Kram Linda

1 kommentar:

Engelska Villan sa...

Jag har oxå haft sjuklingar hemma idag. Men jag är ledig ändå. Jag håller med, blir det inte VAB typ varannan vecka, så är det riktigt mysigt (det få inte vara magsjuka heller förstås...).
Kram Anna