söndag 17 januari 2010

Sommarlängtan och köksrapport!


Jag har köpt en ny superrolig virkbok som kom förra veckan. Så nu har lilla H fått tre glasstrutar och ett gäng jordgubbar till sin kökshörna. Det fanns så mycket kul i den virkboken, pizzaslice, kycklingklubbor, olika pajer etc etc. Det kommer säkert fler bilder vad det lider... =)


Virkade jordgubbar och glass får duga i väntan på sommarens äkta vara. För nu längtar jag lite efter ljus, värme och sol. Framför allt efter den här gråmulna helgen med snålblåst.


När det gäller köket så har mannen gjort färdigt mosaik och fog! Det blev så fint, nu börjar man se en helhet på ett annat sätt! Och... på onsdag kommer bänkskivan! Så, om vi har riktig tur så har vi fungerande spis till helgen. Vilket vore ofantligt skönt för att slippa stå i garaget och laga mat.

Nu ska jag spela lite Super Mario med grabbarna. Jag spelade det mycket med min bror för många år sedan, det var oväntat kul att börja igen och jag blir så arg när jag missar... =)

Kram Linda

1 kommentar:

Helena sa...

Du är ju helt fantastisk med alla dina skapelser!!!

Köket ser ut att bli kanonfint. Tur man har kort minne för annars skulle man aldrig orka dra igång en renovering.

Ha det bäst!
Kram Helena