tisdag 26 januari 2010

Något till kaffet?

Ni vet, ibland så fastnar man i en nisch och roll som man är osäker på om man egentligen vill ha eller tycker om. Precis så har det blivit med mina virkade kakor och bakelser. Jag är egentligen lite trött på dem, har virkat ganska många sedan jag började =)

(En färdig omgång kaffegott som snart ska levereras till några kakmonster i Halmstad)

Men det är nästan det enda som folk beställer, och det är ju roligt, en komplimang! Så jag har lagt om strategi... Istället för att vara trött och uttråkad av alla bakverk ska jag vara stolt och glad över att så många vill köpa dem och uppskattar dem, både unga och gamla. Nu ska jag hitta på lite egna mönster till framför allt bakelser, har hittat så många underbara inspirationsbilder på riktiga bakelser på nätet.

Ha en riktigt härlig tisdagskväll vad ni än hittar på!
Själv kanske plockar jag fram virknål och garn... =)
Kram Linda

3 kommentarer:

Elin sa...

Hej vännen!
Vår lilla dotter älskar sin bakelse, dammsugarna och chokladbollen. Vi blir bjudna på fika nästan varje dag. Virkade kakor och luft i kaffekoppen, kalorisnålt..haha. Nej, men väldigt mysigt att se henne leka. We love them!!
Kram Elin

Engelska Villan sa...

Hallo!
Dina bakelser är helt ljuvliga!! Men jag vet, jag tröttnar också på mina emellanåt. Och då smittar de ner hela min virklust, liksom. :) Du kanske ska döpa om din blogg till Crocheting mum haha
Kram Anna

Mamma Mimmi sa...

Du ska vara hur stolt och glad som helst för dina underbara kreationer. Hade tänkt jag skulle lära mig virka, men sliter just mitt hår över en hopplös dammsugare. Fattar ingenting...det blir bara en otymplig ful korv när jag försöker... Lyckost dig som kan så fint! Kram Mimmi