onsdag 30 december 2009

Vårkänslor & nystart!

(Vårkänsla 1 – tulpaner på matbordet)

Jaha... nu står vi här i slutet av 2009, och det känns ganska skönt. Nu tycker jag att det här året har gjort sitt, det känns skönt att lägga det bakom sig. Jag älskar nyår! Inte för att det innebar partaj, bubbel och god mat, utan för att det innebär ett nytt fräscht år. Obrukat och fullt av möjligheter. Det känns skönt att lägga allt som tillhör 2009 till handlingarna, vara tacksam för det som varit positivt och skänka det negativa en funderare och eventuellt ta lärdom av det. Jag är inte den som brukar ge nyårslöften, men ett par tankar, förhoppningar och önskemål inför det nya året har jag alltid.

(Vårkänsla 2 – ginst & pioner i sovrummet)

Förra året gav jag mig själv några saker jag skulle vilja åstadkomma under 2009. Några av dem har jag gjort och andra lämnar jag dithän. Och förmodligen var de inte ens speciellt viktiga eftersom jag inte prioriterat dem.
Inför 2010 har jag egentligen bara ett enda önskemål som jag vill uppfylla; Att vara sann mot mig själv, mot den jag är och följa mitt hjärta! Det kan låta enkelt, men är inte alltid varit det för mig. Jag tycker att det är så lätt att fastna i alla måsten och vardagssaker utan att egentligen stanna upp och känna efter vad som är viktigt för mig och min familj.

(Vårkänsla 3 – ranunkel på sängbordet)

I morgon är vi ett stort härligt gång som ska åka pulka och grilla korv tillsammans. Backen kommer krylla av barn, snowracers, pulkor, föräldrar, grillpinnar och kåsor. Sedan bär det av hemåt med en del av gänget för god mat och mysigt umgänge. Kan det bli ett bättre avslut på detta året?!

(Vårkänsla 4 – pärlhyacint på soffbordet)

Ta hand om er och hoppas att ni får ett riktigt härligt slut!
Vi syns nästa år!



4 kommentarer:

Ida sa...

Hejsan Linda!
Jag tycker att dina tankar kring ett nytt år är så oerhört uppfriskande. Så vill jag också tänka, att tänka på hur man vill att det ska se ut, vad man vill uppnå eller hinna med, så härligt.

Något som genomsyrar din blogg är ditt sätt att tänka och fundera. Du skriver mer djupt än många av de andra bloggarna som jag besöker och jag är så glad att den inte fokuserar på enbart inredning eller något annat ämne. Inför det nya året ska jag göra om min blogglista så att jag vet vilka bloggar jag vill följa. Din mår jag bra av och den vill jag prioritera.

Förresten, vad skönt att du mår bättre efter krisen och att du förstått varför den kom!
Jag önskar dig också ett underbart nytt år. Ha en underbar dag i pulkabacken och en härlig kväll med dina vänner.
Kram Ida

Hagbacken sa...

Å nu blev jag ju verkligen att längta ännu mer efter våren....

Gott nytt år på dig!//Kram Linda

Engelska Villan sa...

Hej allra goaste vännen!

Vad skönt du skriver. Jag känner direkt att det nya året kommer att bli ett bra år. Jag som kännt lite hopplöshetskänslor sedan jag hört att vinterkräkhelvetet skulle vara i antågande. Alltså, det är min största fobi. Den hämmar mig i min vardag! Jag kan tänka på det och få kalla kårar...
Men ditt sätt att tänka får mig att känna mig lättare i sinnet, verkligen!

Vilka fina vårblommor du har skaffat också.

Vad mysig eran nyårsafton låter! Hoppas ni får det bra.

Vi är i Åkersjön, Selma o Matte har åkt slalom och nu är det pulka som gäller. Ikväll ska barnen få äta lite tidigare, så att vi får njuta av maten i lite lugnare atmosfär...

Ha det så bra!! Och GOTT NYTT 2010!!

KRAMAR Anna

Becca sa...

Fina tankar du har! Jag måste också säga att jag blev så glad när jag såg bilderna på vårblommorna. Har du några julsaker kvar eller har våren flyttat in hos er?!

God fortsättning!

kram Becca