tisdag 1 december 2009

Öppen eld & vattenpump...


Nja, riktigt så illa är det inte. Men nu har vi kommit igång med köket och har ni varken el eller vatten i köket längre. Så... matlagningsplatsen är numera garaget där jag och mannen fixat till med spis och arbetsytor. Disk och vattenplats blir badrummet. Igår var jag på Coop (för övrigt mycket underskattad affär – de har mycket fint, tro det eller ej) och handlade platsbestick och tallrikar. Det känns så onödigt med engångsartiklar ur miljösynpunkt så nu har vi ett minimum av plastporslin som ska diskas. Spartanskt och lite småkrångligt... men vad gör det?

Jag tror att allting handlar om inställning. Häromdagen sa ena sonen till mig att han tyckte att vår lilla microhörna var mysig. En hylla där vi har ställt micro, kaffebryggare etc samt korgar under med porslin, flingor etc. Ja, och visst kan det nog te sig mysigt om man väljer att se det på det sättet. Vi alla skulle nog må bra av att anamma barns enkla syn på saker och ting. De är experter på att hitta det lilla i allting som är bra, och fokusera på det.

I söndags hade vi äntligen vår julbasar, och den blev mycket välbesökt! Jätteroligt tycker vi! Jag sålde nästan allt mitt och har fått flera beställningar, så nu gäller det att greppa virknålen och producera. Hur som helst har jag en överraskning därifrån som kommer bli en utlottning nu innan jul... I morgon avslöjar jag vad!

Nu ska jag hem och laga mat i min nya kökshörna!
Kram Linda

Inga kommentarer: