måndag 23 november 2009

Snart är det dags...

... att sätta stora släggan i köket! Vi har länge längtat efter att få renovera köket, och nu ska et äntligen bli av. Mitt i adventspyssel och julstök... men vad gör det? I vårt liv lyser alla "bra tillfällen" med sin frånvaro. Det är alltid något som måste ordnas eller kommer emellan. Så därför bestämde vi oss att köra på trots julmånad. Vad som är bra i år är att vi är bortbjudna på alla jultillställningar, kalkonmiddagar och annat. Så det underlättar onekligen när vi nu kommer behöva stå i garaget och laga mat.

(Gammalt och trist kök som snart är ett minne blott)

Just nu är mannen och lilla H inne på Kvik och ska gå igenom några sista saker innan vi beställer köket. För det blir just från Kvik. Det har stått mellan IKEA och Kvik, men fördelen med Kvik är att man är "någon" när man kommer in i butiken, man kan ringa och få prata med samma kontaktperson varje gång.
Jag skulle också följt med, men har dragit på mig en magsjuka. Så jag fick vackert stanna hemma och tillbringa eftermiddagen mellan soffan och toaletten. En fördel (och väldigt liten) med att vara magsjuk är att man uppskattar de minsta kulinariska utsvävningar. Aldrig har väl blåbärssoppa varit så gott :)

4 kommentarer:

Sara sa...

Åh det ska bli så spännande med erat kök =)
Kommer nog bli hur bra som helst.
Krya på dig oxå!

Kramar Lillstrumpa

Lotta sa...

Ni är tokiga! Bara fam. Sahlen som tycker idén att laga mat i garaget under hela julmånaden är en helt OK idé :) Det är därför jag tycker så mycket om er- tokingar! Köket kommer bli superfint- det blir ju allt som ni bestämmer er för att renovera. Ska bli kul att se resultatet!

Lotta sa...

Hej Linda!
Hade magsjukan förra veckan, så jag instämmer blåbärssoppa kan vara rena rama smakupplevelsen!

Vad roligt för er att få ett nytt kök, vågat att börja i juletid,
Lycka till
Kram Lotta

Jörgen sa...

Ja och nu har vi sväng runt till att välja ett IKEA istället....