onsdag 4 november 2009

Jullängtan

Åh, vad jag börjar längta efter jul! Framför allt nu när julpratet och pysseltipsen börjar sprida sig så smått i omgivningen. Jag älskar julen!!!! Det är så mysigt med alla ljus, förväntan och pysslet. Nu är jag ingen vän av överdådigt pynt och pyssel hemma men lite grann är alltid mysigt. Granris, ljus, röda kuddar i soffan etc räcker för mig. Det skapar stämning utan att ta över hela hemmet.


Jag vet att många upplever en enorm stress inför julen, stress inför allt som ska hinnas med. Och tyvärr är det så många som inte hinner njuta utan bara överhopas av en massa måsten. Jag har redan ordnat alla "vuxen-klappar" så nu är det bara några klappar till barnen som ska ordnas. och det blir inte heller någon större mängd i år, utan några färre men mer väl valda.
Det är så skönt att det mesta på den fronten är klart så kan jag koncentrera mig på att njuta av hela advents- och jultiden.

I kväll efter min pilates ska jag nog åka och köpa en jultidning för att få lite inspiration... :)
Kram Linda

4 kommentarer:

Lotta sa...

Idag kom mitt nummer av Amelia JUL..Åhh vad sugen man blir på att börja baka och fixa. Alla julklappar är redan ordnade, givetvis inköpta på Gekås :D

Engelska Villan sa...

Hej!
Jaaaa, jag är ju tveksam till julen numera, och det har definitivt mest med jobbet att göra. Jag vill ha julledigt precis som alla andra!! Därför längtar jag inte lika intensivt efter julen nu som förr. Jag vet inte hur jag ska komma ifrån de negativa tankarna...
Köp Allt i hemmet eller Lantliv, de är riktigt juliga! :)
Kram vännen
Anna

Elisabeth sa...

Jag längtar också till julen! Jag är långt ifrån pysslig och vi har det inte så pyntat här, men dagarna kring jul är så mysiga. Jag gillar kvällen innan bäst faktiskt.

Kram E.

Lilla huset på prärien sa...

Ha ha jag köpte jultidning igår jag för att få inspiration. Jag är inte heller stressad inför julen för vi köper bara julklappar i princip till våra egna barn. Det är inte så svårt direkt. :)

Ha en riktigt skön helg!

Kram Jenny