lördag 14 november 2009

Psst... missa inte...

... helt underbara tavlor!
Jag, mannen och lillskruttan har varit på vernissage på eftermiddagen. En kompis har påbörjat sin andra utställning på en restaurang här i Borås. Hon målar spännande och nytänkade tavlor, både med färg och blandar in andra material. Besök utställningen på Restaurang Renässans, Sandgärdsgatan i Borås. För er som inte har möjlighet att besöka utställningen hittar ni hennes blogg HÄR. Här ser ni också några av hennes härliga målningar:

Vi har två fina tavlor här hemma redan, och köpte en tredje idag... fniss, ni ska snart få se den här. Den är mer rolig än tjusig men kommer finna sin plats i sovrummet...

Nu ska jag och grabbarna inreda en pyssellåda som vi köpte häromdagen. Det är mysigt att få lite egentid med dem på kvällen när lillskruttan har somnat.
Kram!

2 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Vad roligt med vernissage! Tavlorna ser härligt färgglada ut. Ska bli roligt att se vad ni köpte.

Jag läste ditt förra inlägg precis nu. Jag tycker att det sista du skrev var så bra, att det är bara jag själv som vet vad jag behöver, eller vad min familj behöver.

Jag känner ju också ofta en press från jobbarkompisar (bara ett fåtal, men det räcker...) att jag borde jobba mer, att jag inte drar mitt strå till stacken på jobbet osv. Jag har också prestationskrav på mig själv, och det där tär på mig. Samtidigt som barnen är väldigt små och behöver alla tid de kan få med mig och pappsen. Det där måste ju jag ta ansvar för att se till, ingen på jobbet kan tala om för mig hur jag och min familj ska ha det.

Det är ju jättebra att du lyssnar på din kropp och ditt inre. Det är så kort tid kvar av lilla H:s tid innan dagis. Och hur många år av arbete har du kvar? Du gör så rätt. Alltid familjen först! Alltid hälsan först!

Käraste du! Vi hörs snart. Jag längtar efter att prata med dig.

Kramar Anna

Lilla huset på prärien sa...

Visst är det roligt med vänner som är sådär händiga och duktiga!? Jag har också flertalet vänner som håller på att fixa o dona med olika saker... smycken, målningar, virkar o har sig. Jag gör ingenting... :)

Tror nog att hon blev jätteglad att just du köpte en tavla som verkligen uppskattar konsten.

Kram Jenny