söndag 8 november 2009

Barnledig helg!

Nu har jag satt mig till ro i soffan, supernöjd efter en barnledig helg i Stockholm tillsammans med mannen. Vi har haft det superhärligt. Vi åkte upp i fredags till ett par kompisar som bor på Söder. Hennes föräldrar kom upp i torsdags för att ta hand om deras barn så verkligen skulle få möjlighet att umgås. Fredagkvällen bjöd på öl, vin och tapas. Mumsigt!!! På lördagen var vi ute på stan och shoppade, stannade ibland för en vätskepaus, shoppade lite till och bara umgicks. Det kanske låter banalt, men det betyder oerhört mycket att få bara vara tillsammans, kunna äta i lugn och ro, få prata klart utan att bli avbruten. Vi alla här världens härligaste ungar men ibland behöver man vara ifrån varandra lite grann.


Det har varit en perfekt helg. Det enda som jag också skulle velat hinna med var att träffa min fina kompis Anna med bloggen Engelska Villan. Men det ville inte gå ihop sig riktigt med tiden. Dessutom har jag lovat mig själv att ta det lugnt nu efter att det varit så stressigt med jobbet, jag måste sluta slå knut på mig själv för att hinna med allt. Men jag längtar till nästa gång vi får tillfälle att träffas.
Jag är svag för Odd Molly-kläder, de är så otroligt fina! Lite väl dyra men ändå... Nu har jag äntligen kunnat köpa mig en egen blus därifrån. Den är som en dröm, det finaste i min garderob! Så här ser den ut, bilden har jag lånat från Odd Mollys hemsida.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Låter underbart! Framåt sommaren kanske jag och Thomas också kan göra en så´n liten trip... :)

Kram E.

Engelska Villan sa...

Hej vännen!!
Ja, det var synd att vi inte fick tillfälle att träffas, men det var ju så kort ni var här. Det får bli nästa gång, hoppas jag!
Jättefin blus!! Jag är också sååå svag för Odd Molly. Dock alldeles för dyrt, tyvärr. Men jag äger också ett plagg, en kofta, som jag fick i 30-årspresent. Och jag känner mig alltid så fin i den!
Vi hörs snart på telefon i alla fall!
Kram kram Anna

Elin sa...

Hejkompis!
Jag och Christer vill bara tacka för att ni kom hit och hälsade på oss. Vi hade det otroligt mysigt och hoppas på en repris, kanske till våren.
Vi ses om ett par veckor!
STOR kram Elin och pucko.