tisdag 8 december 2009

Köksrapporten!

Åh, vad mysigt det ser ut... Svårt att föreställa sig ett kök överhuvudtaget!

Ja, då är vi igång med köket, på riktigt! Så riktigt att vi inte har något kök alls, enbart sågspån och träväggar. Spisen står i garaget och kylskåpet i källaren. De senaste dagarna har det känts lite tröstlöst, att det inte händer något. Men nu är det äntligen dags att börja bygga uppåt igen. Elektrikerna är strax klara med sitt, och då är det dags för golvvärme.
Jag försöker verkligen att strunta i röran detta orsakar men igår eftermiddag fick jag nästan panik. Sågspån överallt eftersom el-killarna drog runt det på golvet när de fixade med sitt. Små avklippta sladdbitar och stora kabelvindor i vardagsrummet, vindsstegen nedfälld mitt i hallen... och mitt i allt det skulle jag och barnen på något sätt husera. Men det gick bra, och nu är den värsta stökbiten över, hoppas jag i allafall. Nu börjar det roliga... :)

Ser ni den nya snygga spisen här i hörnet? Inte? Den finns åtminstone i fantasin hos mig.

I morrn ska jag beställa kakel och tapet, nästa vecka kommer skåpen. Vi har i och för sig ingen brådska eftersom bänkskivan dröjer. Det gäller att hålla målbilden på näthinnan när det känns lite stökigt och knöligt, att se när vi äntligen står i vårt nya kök och får laga mat på den sprillans nya spisen...

Kram Linda

4 kommentarer:

Ida sa...

Hejsan Linda! Vad kul att ni har kommit igång med köket. Så spännande det ska bli att få följa er väg från sågspån till färdigt kök=)

Vilken gullig tjej du verkar vara. Vill bara att du ska veta att din kommentar hos mig värmde massor.

Ha det så gott.
Kram Ida

Sara sa...

Hur ska det gå imorn för mig och lilla Bummel all röra?
Vi får leka med sågspån eller nått ;)
Det kommer bli hur bra som helst när det är färdigt,.,,men det är ju lite tråkigt under tiden i allt "bröte" tur att du ska få lite skön spa-syster-tid nästa tisdag så du får skämma bort dig lite ;)

Kram

Jörgen sa...

Kanske mannen kan tycka det är lite roligare att laga mat efter att det är klart, men bara kanske.

Kan undra när jag får någon spa-tid och bli bortskämd...

Nina M. sa...

Vad härligt att ni är på gång med nytt kök! Syrran har nyss gjort om sitt och jag är riktigt sugen... Men det känns som att vi kommer ha fullt upp med annat både tidsmässigt och pengamässigt, så det får vänta.
Ska bli spännande att följa framväxten av det nya fina! När tippar ni att det är klart?
Kram kram, kusin Nina.