lördag 19 december 2009

Julstök & boktips

Idag har jag, lillsessan och en av världens finaste kompisar varit på stan och fixat några av de sista klapparna. Jag som älskar listor har naturligtvis en lista som jag bockar av innan jul. Jag har hunnit med några punkter idag, och har ett par som stundar i morgon. Det kan låta uppstressat och trist men det är just listor som får mig lugn och skapar utrymme för lugn och njutning. Med mina listor så har jag koll, vet vad som ska fixas utan att vara rädd för att glömma bort något. Det som inte finns på mina listor är inte värt att komma ihåg =)

Jag har handlat nästan alla julklappar. Men inte slagit in något överhuvudtaget. Hur gör man när barnen inte lägger sig tidigt längre? Slår in julklapparna på natten? Jag tänkte satsa på att slå in dem imorrn kväll. Sen blir det bums in under granen. Det är alltid mysigt när de ligger där och osar av förväntan.


Jag måste ge er världens bästa boktips. Inom loppet av två veckor har jag läst slut alla fyra böcker i Twilight-serien. Till slut på nätterna (runt 1.30) har jag varit tvungen att släcka lampan, inte för att jag varit trött utan för att jag måste sova. Böckerna är så grymt bra att man inte vill sluta! Jag ska faktiskt läsa om serien en gång till och njuta av varje sida! Ni hittar dem på adlibris.com eller var ni nu brukar köpa böcker. Gör det redan idag och njut av vampyrvärlden! Jag vet att det kan låta avskräckande, för jag brukar inte heller gilla sådana böcker. Men denna serien är verkligen värd att läsa!

Nu ska jag fortsätta lite med mina beställningar på virkade kakor!
Kram Linda

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag älskar också listor!! Jag gör listor på allt! :) Det är så´n skön känsla när man får stryka eller bocka av något. Det har hänt att jag skrivit dit en grej efteråt bara för att få stryka den... Knäppt! Men då sprider sig lugnet.

Vi såg första Twilight-filmen med Max för ett par veckor sedan. Jättebra! Så nu ska både jag och Max läsa böckerna har vi tänkt.

Ha en skön jul!
Kram E.

Becca sa...

Här är en till som ÄLSKAR listor! Inget glöms bort och man har allt under kontroll. Håller verkligen med Elisabeth om känslan när det är dags att bocka av något.

God Jul och Gott Nytt År!
kram