söndag 2 augusti 2009

Härliga Ölands-dagar

Just nu sitter jag i en trädgård på Öland. Vi är här under en veckas semester och det är så härligt! Idag har vi varit på stranden, badat och solat och gjort utflykt i allmänhet. Nu sitter vi med varsitt glas rött i kvällssolen och barnen leker med getterna i en intilliggande hage.

Utflykt till Byrums Raukar. Ett spännande utflyktsmål för grabbarna.

Efter rauk-klättring är det skönt att svalka sig med ett dopp.

För en sten-älskare som mig är Öland ett paradis. Förmodligen får man inte ta med sig hem, men det struntar jag i... Mannen är världens bästa, suckar och packar in mina stenar i bilen... love you!

En av tre getkillingar som mumsar i magen bredvid huset. Sötisar!

Nu ska vi snart cykla ner till hamnen och titta hur solnedgången ser ut här på östsidan av Sverige.

Kram!

4 kommentarer:

Sara sa...

Gud vad underbart det verkar!
Jag vill oxå ha en massa vackra stenar,helst vita ;)
Ni får ta jättemycket kort så jag kan titta på när ni kommer hem.
Här hemma händer inte mycket,vi var på loppisen i Dannike idag och fyndade hejvillt =)
Mamma och Malin shoppade mest, men jag hittade en hel del jag oxå.
Tyvärr hittade vi inga fat till dig men jag har hittat jättefina på jobbet nu när jag städade källan förra veckan, tänkte att du kanske ville ha dom eller ja köpa ;) kram på er!!

Eva sa...

Vad härligt det låter!
Njut och ha en riktigt skön semester!!!
KRAMIS

Lotta sa...

Hej!
Vad härligt att få vara på Öland. Var där ofta som barn på husvagns semester...
Skulle vara roligt att åka dit igen. Man vet aldrig något att tänka på till nästa sommar kanske...

Kram Lotta!

Jörgen sa...

Bilen kommer gå på knäna på hemvägen för all sten som ska med hem.
"Lövjuto"