lördag 29 augusti 2009

Gammalt skräp i ny skepnad!

Jag har haft hur mycket som helst de senaste dagarna så jag har inte hunnit vara inne på bloggen, varken skriva något eller läsa något av er andra.

Men i kväll... då är mannen på herrmiddag och när barnen har lagt sig... då, ska jag sätta mig med ett glas vin och läsa i kapp på era bloggar. Egen tid på kvällen är så härligt! När världen runt omkring tystnar och allt blir lugnt...



I somras var vi i Stockholm och hälsade på våra härliga kompisar. Loppistokig som jag är drog vi runt på diverse second hand på Söder. Och hittade den här härliga kofferten på Röda Korset. För 300:- fick vi ett nytt soffbord. Det är kul när man kan återanvända saker, använda dem på nytt sätt. Den lilla kannan på kofferten är ett annat loppisfynd, 2,50:- (lagom dyrt...)

Nu ska vi strax åka på grabbarnas första tennislektion. Förmodligen lika spännande för oss föräldrar som för barnen...*ler*

Ciao!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!
jag tycker också om när man kan återanvända saker, hitta på ett nytt användningsområde helt enkelt...

Din resväska var jätte fin och vilken rolig ideé att använda den till bord.

Såg en likadan på loppis i lördags den skulle de också ha 300 kr för.

Ha nu en härlig dag!
Kramelikram Lotta

Jörgen sa...

Jäklar vad fin den är. Himla tur att jag var med och hämtade den där kökssoffan...