måndag 17 augusti 2009

80-tals frosseri!


I lördags var vi på fest, 80-tals fest. Säga vad man vill om detta svulstiga årtioende men man blir åtminstone glad. Kläderna, håret, musiken... allt är bara för mycket. Och det var precis så det var, mycket! Så vi våfflade, tuperade, sprayade, sminkade och sprayade lite till. Till slut stod luggen som en stenstod rakt ut, orörlig för den våldsammaste storm.

Jag älskar temafester! Vi har själva ordnat en del genom åren. Det är roligt att se allas resultat, en del mer engagerade än andra. På festen vimlade det av skipants, våfflat hår, peruker, overaller, benvärmare, mustascher, plastörhängen och sist men inte minst en kille i pilotuniform á la Top Gun.

En av mina söner fick syn på mina neongula naglar igår (har inte orkat ta bort nagellacket ännu) och utbrast: "Mamma, vilket snyggt nagellack du har..." Ja, där ser man, till och med på såna småttingar funkar 80-talets detaljer!


4 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hihi! Snyggt!
Kul att ni hade kul :)
Tänkte påminna om prinsessbakelsen oxå :)
Jag har gruvlig jobbångest, som sitter som en klump i magen. Det var fruktansvärt jobbigt att lämna barnen på dagis, jag grät på vägen ut därifrån, så fort de inte såg mig längre. Mina små prinsessor!
Ha en bra dag, vännen!
Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

Men guuud så roligt!! Vad häftigt med en stor fest med tema. Oj vad jag längtar efter det! Har inte varit på fest på år och dar känns det som...

:)

Lotta sa...

Hej Linda!

Trevligt med en fest, extra kul med ett tema också...
Vilket tema sen.. åttitaletär tacksamt att blicka tillbaka på. För mig är det bla mycket färg, hårspray, bra musik, färgd mascara. rosa tigths mm en rolig tid!
Ha en fin dag kram till dig Lotta!

Jörgen sa...

Ja kan bara instämma att det var fruktansvärt skoj...
(Fruktansvärt låter inte bra för det var inte fruktansvärt, det var otroligt skoj).
Det är himla skoj när 140 pers går in för att försöka följa temat så mycket man kan...

Fram för fler temafester!