tisdag 11 augusti 2009

Även solen har sina fläckar...

Hej alla godingar!

Man kan ju inte vara bra/bäst på allt... Jag är bra på mycket, men en sak jag verkligen INTE behärskar är att sy. Jag vet att det låter fånigt, för hur svårt kan det vara när man har symaskin, kan man tycka... Men jag förstår inte hur en symaskin kan krångla så mycket! Varför gör den inte som jag vill?

Igår kväll satt jag och skulle sy en mörkläggningsgardin till vårt sovrum. Raka sömmar, inget komplicerat. Dessutom var det ett tyg jag redan hade, har sytt i tidigare. Men... vid några tillfällen skrek och protesterade maskinen som en liten trilskande gris. Med följd att jag blev ganska nervös eftersom det är min mammas symaskin.

Jag beundrar er som kan sy, som uppenbarligen har körkort för symaskin för det har inte jag. Hur jag ens lyckades få en 4 i syslöjd är för mig en gåta. Nåja, jag får trösta mig med att jag KAN virka, jag är BRA på att virka. Då känns min totala begränsning inom syområdet inte så farlig. Dessutom har jag en svärmor som är pensionerad sömmerska!

Kram!

3 kommentarer:

Sara sa...

haha! Mammas symaskin blir verkligen som en liten ilsken gris emellanåt, men jag har märkt att om man är snäll mot den så är den snäll tillbaka ;)
Men det där med att du kan virka...du är inte bara BRA du är MYCKET BRA på att virka! =)

Kram på dig!

Engelska Villan sa...

Hej gumman!
Jag hade velat se bilder på resultatet :)
Du kan ju inte vara bra på ALLT!
Kram Anna

Lotta sa...

Hej Linda!
Ja symaskiner vill inte alltid som man själv vill...
Jag har också kännt av det grrr....

Kram Lotta!