onsdag 27 maj 2009

Stolt förälder!

Ibland känns det som att vi har tre cirkushundar som vi visar upp (vill visa upp), ni vet, titta vad han kan... applåd!... åh, så duktigt! Fast vi har inga hundar utan barn. Som vi är minst lika stolta över som över en utmärkt cirkushund. Fånigt? Jag vet, men det är kanske så de flesta föräldrar känner – stolthet över sina barn. Den snabbaste vägen till att vinna en förälders hjärta måste ändå vara via barnen. De flesta föräldrar tycker väl om att höra hur fantastiska barn de har?!

Idag fick barnen varsitt hjärta av praktikanten på skolan. Det var hennes sista dag och hon hade gjort varsitt hjärta till vart och ett av barnen i klassen. På samtliga hjärtan stod det något positivt om just det barnet. En egenskap, något de åstadkommit, något de är bra på. Och det går inte att säga annat att jag blir lika glad som barnen över att läsa vad de är bra på/vad de förmedlar!
Stolt som en tupp!

2 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Hej darling one!
Kikar in och läser ikapp! Jag har haft ont om tid att kolla in bloggar på sistone. Jobbar mycket den här veckan 6/7 dagar, usch usch usch!! Inte bra, jag orkar inte jobba så mycket, jag vill vara med mina barn!! Jag längtar efter dem och vill bara vara med dem när jag är på jobbet.
Ska absolut kolla in den där pysselsidan. Jag håller på med en prinsesstårta nu, virkar alltså. Och så sjalen, neverending...
Vad fint det var i H:s rum!!! Härlig tapet!
Kram kram Anna

Gårdsromantik sa...

Visst är det så!
Men vilken klok praktikant!

Kram Maud