tisdag 19 maj 2009

För mycket kläder?

Jag funderar på om det verkligen är möjligt att ha för mycket kläder. Det känns inte troligt men kanske ändå i mitt fall. Tycker aldrig att jag har något att ta på mig, älskar att köpa nytt. Nya fina plagg som jag trycker in i garderoben med ett visst mått av våld. Trycker in i en garderob som redan är överfylld.

(Foto: mattons.se   men det kunde lika gärna vara hemma hos mig...)

I lördags skulle jag leta fram en kofta åt en väninna och då bestämde jag mig – jag måste röja! Måste rensa ut de kläder jag aldrig använder. För det har ju en tendens att bli så, åtminstone för mig. Dessutom kan man alltid hitta lite godbitar som glömts bort. Hur har ni det i era garderober? Är allt vikt och fint, organiserat i färg, plaggtyp och sommar/vinter? I så fall avundas jag er, för jag lyckas bara hålla det så ett kort tag innan kaoset återtar sin plats.

Så där, det var dagens i-landsproblem, överfyllda garderober – stackars mig... 

1 kommentar:

Sara sa...

Ja jag har stora gaderober nu och kan gärna fylla upp dom med kläder du inte vill ha, rensade ju lite av mina egna idag, kanske något i din smak ;) Mina gaderober är inte jätte organiserade men jag har hängt in alla mina tunnikor i färgordning,testa att göra det, känns nästan som om man har nya kläder varje gång man öppnar gaderoben och ser allt i färgordning =)