söndag 24 maj 2009

Jag längtar efter sommarlov!

Ja, det är sant. Även om det inte är jag egentligen som har 10 veckors ledighet att se fram emot. Jag längtar ändå efter sommarlovet, barnens ledighet. Jag längtar efter att slippa tjata om att de ska komma in, varva ner och gå och lägga sig. Vi tycker det är viktigt att barnen sover ordentligt så därför lägger de sig fortfarande ganska tidigt. 

Jag längtar efter att inte behöva bry sig om att det är skola dagen efter. Att de kan vara ute och leka, cykla, studsa, busa mycket längre. Jag längtar efter att få in solsvettiga barn som luktar gräs och sommar, barn som somnar på 5 minuter efter många härliga timmars lek. Jag längtar efter sommaren!

Hoppas att ni har haft en lika härlig ledig helg som jag! 
Härligt med ny energi för nästa vecka.
Kram!

PS. Nu har jag fastnat för joggandet. Längtar till nästa runda. Kanske beror det också på att jag fått ett slags "löparchip" av min man som sitter inne i skon och mäter avstånd, hastighet, tid, kalorier. Beroendeframkallande statistik!

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Du är så duktig och manisk med ditt löpande.

Lövju!

Eva sa...

Så härligt hurtig du har blivit!!!
Ska FÖRSÖKA bli lite smittad...
Kramis