lördag 16 maj 2009

Öppna dörrar

Visst är det skönt när man kan ventilera allt mellan himmel och jord med sina vänner. Jag visste det sedan innan och har fått det bekräftat idag igen. En sak har gnagt mig några dagar, fått mig att känna mig besviken, sviken och ledsen. Detaljerna är oviktiga. Idag när jag tog upp det så fick vi rett ut allting och genast såg det annorlunda ut. Kanske inte när det gäller det praktiska men alla gånger oss emellan. Jag är så glad att jag tog upp det så vi fick prata om det. Och vad viktigt det är – att reda ut saker innan de tar oönskade proportioner. Som ingen egentligen vill.

Jag vet att jag lite grann talar i gåtor just nu för den oinsatte. Men det är inte det som är poängen. Utan jag vill snarare slå ett slag för vikten av att tala om hur det känns, vara ärlig och värna den öppenhet som finns i vänskap oavsett vad det handlar om. Det är guld värt!

Tack fina vän för att du finns i mitt liv!

PS. Imorrn ska jag visa lite nya bilder. Har möblerat om i dotterns rum nu när skåpet jag köpte på loppis för några veckor sedan är målat och på plats. Det blev så fint!
 

Inga kommentarer: