fredag 8 maj 2009

Kom igen nu – för varenda unge!


Igår var jag i Stockholm på föreläsningar hela dagen. En dag som handlar om marknadsföring. Otroligt intressant, inte alla föredrag men framför allt ett. Det var en tjej från Unicef som var där och berättade om deras kampanj, vad de hade för mål, bakgrund etc etc
Jag är en vän av välgörenhet. Jag brukar skänka till olika ändamål, ger varje månad bidrag till Barncancerfonden, har två fadderbarn som får pengar varje månad. Så självklart fastnade jag för hennes ord. Hon försökte inte alls ragga givare utan berättade mer om vad de gör för pengarna de får in på kampanjer och vad de olika insatserna gör för skillnad. 

Självklart ska jag bli en av deras Världsföräldrar och ge pengar varje månad. Man kan välja mellan 100 kr, 200 kr och 300 kr. Så nu får faktiskt Barncancerfonden stiga tillbaka. Givetvis är deras arbete också viktigt men runt om i världen finns det barn som inte ens har vatten och mat för dagen. Varje dag dör 25 000 barn runt om i världen. Det är ohyggliga siffror.

100 kr i månaden i ett helt år räcker till: 
• att låta fyra flickor gå i skolan under ett helt år eller
• att vaccinera sex barn mot de sex vanligaste barnsjukdomarna eller
• att utbilda 22 ungdomsledare i hur man skyddar sig mot hiv/aids.

Så, kom igen nu allihop, bli Världsföräldrar ni också. 
Anmäl er redan idag HÄR!

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Jag är faktiskt med på hälften! Bara så du inte glömmer det.

Anonym sa...

Jag eeeee redan världsförälder. Efter att jag var i Afrika och såg med egna ögon hur barnen har det känner jag att mitt hjärta "hör till dem". Ska försöka åka ned till Uganda i början av nästa år och jobba som volontär. Risken är att jag inte kan lämna barnen och åka hem. <3

Puss från Tina