tisdag 5 maj 2009

Nu får det bli andra bullar!



(Foto: matton.se)

Har precis läst en artikel på aftonbladet.se, läs den här, om alla tillsatser och annat skit som finns i det färdiga fikabrödet vi köper. Ok, ingen nyhet för de flesta, inte heller för mig. Men alldeles för ofta så köper vi färdigt, det går snabbt och smidigt. Vi är inga fikabrödsälskare i vår familj. Visst så tycker jag också om bullar och kakor men jag dricker lika gärna kaffe utan tilltugg. Så när det kommer fikagäster blir det ganska ofta färdigköpt. Men nu får det nog bli annorlunda. Usch, vad mycket skit det finns i det färdiga!

Nej, till helgen får det bli bullbak och sedan en rejäl infrysning så att det finns när ni kommer på fika till mig. Och egentligen är det ju mycket mycket godare...

6 kommentarer:

Jörgen sa...

Dax att baka bullar alltså....gott

Anonym sa...

Ska genast föra vidare den glada nyheten om hembakta bullar till bullälskaren nr.1:
Viggo :-)

Kram! // R

Gilla Yoga sa...

ha ha ha ha, ska Viggo komma hit och äta bullar ska jag genast baka dubbel sats... *ler*

Engelska Villan sa...

Hej!
Ja, jag köper så gott som aldrig färdigbakat fikabröd längre.
Kramelikram Anna
P.S. Kul att du e me o tävlar hos mig, darling!

Lotta sa...

Hej Linda!
Vilket bra inlägg och vilket bra intiativ att börja baka eget bröd.
Läste en artikel i DN i veckan om konstgjort socker fy f... vilket skit...sukralos E955. Allt fler livsmedel innehåller detta sötningsmedel som
dricka,juice,desserter mm ja du vet...
ett av problemem med det ämnet är att det rinner rakt igenom reningsverken och ut i våra sjöar.
På tal om miljön undrar jag allt vart det barkar iväg. Såg ett program om isarna tidigare i veckan de smälter med rasande fart.

Det blev en lång kommentar, jag tycker bara att det är så viktigt att vi tänker på vad vi stoppar i oss och hur vi behandlar vår moder jord.
Ha en jätte bra dag
Kram Lotta!
Ps lycka till med bullbaket

Anna-Lena sa...

Ja, man måste ta sig tid till att baka och det är ju också mycket godare... Vad roligt att du vill delta i min utlottning. 2 lotter ligger i potten för din del!Lycka till! MVH Anna-Lena