måndag 4 maj 2009

Jogging för hela slanten!

Tro det eller ej, men jag har fortsatt med mitt joggande. Två gånger i veckan, måndag och fredag morgon kl 05.30 springer jag ut. Idag var det ofantligt motigt men bara jag kom ut blev det annorlunda. Jag vet ju det. Ändå är det farligt nära att jag maskar.
Det verkar förmodligen helgalet att springa ut så tidigt men faktum är att det är så skönt. Det är lugnt ute, inte ens speciellt många bilar. Fåglarna kvittrar som bara den, himlen var idag härligt rosaskimrande och luften är frisk. Kanske, kanske är jag på väg att bli biten, bli en löparfantast...

Jag ska snart göra det mest galna jag gjort på flera år – anmäla mig till ett lopp, Kretsloppet. 1 mil runt i staden. Det är stadens energiverk som ordnar det med fokus på miljön. Trodde aldrig att jag skulle komma att anmäla mig till något sådant. Men där ser man – det är aldrig försent att förändra sig!

1 kommentar:

Jörgen sa...

Bra jobbat! Vilken spänstig och atletisk kvinna du kommer bli.