fredag 1 maj 2009

Barnasinnet kvar


Idag har vi haft en toppendag med grabbarna och deras bästa kompis. Ett par timmar på stranden i Varberg med fika, krabbfiske och naturligtvis bad. Jag avundas barnasinnet, den totalt oförställda glädjen till saker och ting. Det var en självklarhet för barnen att de skulle bada, vi var ju vid havet. Att det är på gränsen till frystemperatur i vattnet spelar ingen som helst roll i deras värld – solen skiner, det är varmt och här ska badas.

Nu kanske jag inte avundas just den delen av barnasinnet – att kasta mig i vatten som får skinnet att bli blått inom loppet av några sekunder. Men jag blir lycklig att se deras glädje över det första badet, deras lycka över att rulla sig i solvarm sand efter ett par huttrande sekunder bland vågorna. Det är banne mig livskvalitet på högsta nivå!

Tack fina ungar för att ni har gjort denna dagen till en toppendag!

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Det var så lite så! om du ens märkte att jag var med....du glömde tjuvnypen...

Gilla Yoga sa...

Jadå, du är också underbar... och gjorde dagen härlig... *ler*