lördag 27 december 2008

Löftesrik avslutning

Nu är det bara några dagar kvar av året. Som alltid efter jul så känner jag energi och sugen på nya tag. Kort och gott, en riktig släng av nyårslöfteslust. Jag vet, det är ju egentligen bull-shit med nyårslöften men faktum är att en del av mig gillar dem ändå. En chans och förhoppning att förändra, till det bättre. Mer träning, bättre kost etc etc. Det finns ju alla varianter att välja mellan. Jag har några som jag vill jobba med, bli bättre på. Och oavsett om man håller sina löften eller inte så tycker jag att intentionen räcker en bra bit på vägen. Bättre att försöka och misslyckas, än att aldrig försöka alls. 
Jag vet inte hur det är med er, men jag är alla gånger min egen största kritiker, och den kritiska rösten brukar kunna slå sig igenom de hårdaste försvar... Så jag tänker hålla mina löften för mig själv (och min egen kritiker). Men jag tänker tala om för världen när jag lyckas uppnå dem, för misslyckanden är egentligen ganska ointressanta om de inte lär en något, eller hur? Så varför ödsla tid och ord på att prata om dem *ler*

Jag kan avslöja lite grann... det finns fem löften som innefattar olika delar av mitt liv, olika drömmar, förhoppningar och önskningar. Och istället för att formulera dem "jag ska" har jag bestämt mig för att säga "jag vill", för det är ju precis det det handlar om – saker som jag vill förändra – bara för att jag skulle må bättre av dem, både psykiskt och fysiskt.

Ta hand om nu de sista dagarna, för det tänker jag göra!
Love you



Inga kommentarer: