söndag 21 december 2008

Boktips!


Jag måste bara tipsa om en bok jag snart har läst slut, "En halv gul sol" av Chimamanda Ngozi Adichie. Den är så grymt bra! Man får följa en familj och deras smärtor och våndor under inbördeskriget i Nigeria. 
I natt jag låg jag vaken till 01.30 och kunde bara inte sluta läsa! Det är en bok som verkligen griper tag, ni vet så där att när man släcker lampan måste tända den efter 2 minuter igen för att BARA läsa några sidor till. En sån bok som man börja misströsta när man passerar hälften för att då närmar sig obönhörligen slutet och man får inte läsa mer.
Jag är snart färdig med den, som synd är. Jag avundas de av er som fortfarande inte läst den. Köp den idag och se fram emot 682 sidors fantastisk läsning! I min drömvärld kommer jag också skriva en bok som någon bloggar om och skriver samma sak... *ler*

Ta hand om er i julstöket!

Inga kommentarer: