måndag 15 december 2008

Julpyssel


Åh, vad jag blev inspirerad till att julpyssla hemma i helgen! Vi var hemma hos min syster på Lucia-fika och de hade det så mysigt. Verkligen juligt shabby-chic. Blev sugen på att slänga ut hela vår inredning och ändra om. Men frågan är om det verkligen är vår stil, tror inte det. Men vi har i allafall bestämt oss för att måla om vårt matbord. Idag har vi ett urtrist i björk från IKEA som har sett sina bästa dagar. Barnen har hackat i det med osthyvlar bl.a...

Det här med kreativitet smittar verkligen av sig överallt. Om jag känner mig kreativ och inspirerad på ett område så smittar det av sig på fler ställen. Just nu känner jag för att fixa i ordning här hemma, med de saker vi har. Min syster är superduktig på det. Hon målar och fixar om möbler de redan har istället för att köpa nytt. Både ekonomiskt och klimatsmart!
Hur som helst så bortsett från fixarlusten är jag sugen på att göra olika sorters mat, inte bara för att äta utan för att det är roligt att testa nytt, nya recept och nya smaker. Läste om en massa goda sillinläggningar i helgen. Och jag älskar sill!!!!!!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du inte visa lite bilder på julpyntet och det som du pysslat med!? Eller fota nåt som Sara fixat! Vore jättekul att se.
Kram Anna