fredag 26 december 2008

God Jul!


Ja, nu är det redan annandagen. Det är så mycket som ska göras/hinnas/fixas på jul och vips är den över innan de sista stroferna av Benjamin Syrsa har tonat ut. Fast på ett sätt är det också skönt tycker jag. Allting kan övergå till det normala igen. Jag tänkte att jag skulle lägga ut min systers dikt nu när hon har fått den. Och ja, hon började gråta... *ler*

Allra käraste syster
Du och jag, liten och stor
så bräcklig första gången inför mina ögon
Din knutna hand i min, så spröd, så liten
Ditt busiga skratt när du tog mina saker
och arg likt en rytande storm när du hävdade din rätt
Dina små trummande fötter när du sprang genom rummen
Små tramp har blivit stora, den lilla handen har vuxit

Min lillasyster har blivit stor, och jag har vunnit en vän
En vän som för alltid är en del av mig,
vilande på en speciell plats i mitt hjärta
En vän att berätta hemligheter för
och dela äventyr med
En vän att hålla i handen när jag är sjuk
och någon att bry mig om
En vän och syster som står på min sida,
likt jag på hennes

Du, min lilla fina syster gör livet rikt
alltid där, som stöd och tillgång
bunden till mig av ett kärleksfullt band

Du, min allra käraste syster
är en bit av barndomen som aldrig kan gå förlorad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyft...ja jag kan ju inte läsa den utan att fälla en tår.... =)
Älskar dig! Pusss

Anonym sa...

haha "lill-srrumpa"
sTrumpa ska d ju va...