fredag 26 december 2008

Kreativt utlopp

Jag har funderat lite de sista dagarna, hur det nu har hunnits med vet jag inte. Men oftast blir jag ett under av effektivitet när det är mycket runt omkring. Och jag har kommit fram till att för att få igång mitt skrivande måste jag (läs; vill jag) få igång kreativiteten på fler plan. Låta den flöda och rinna över var jag än är och pillar. Komma in i ett flow så att säga. Dikterna är ju ett sätt, att fixa hemma är ett annat. Mina grabbar har inspirerat mig till varsin dikt, ska lägga ut dem här. Så nu väntar jag på mer inspiration av dottern, känner hur den börjar spira.

På tal om att fixa hemma så ska vi börja måla om våra badrumsmöbler. De är för trista, standard från IKEA som var snygga när vi köpte dem för 7 år sedan. Men nu, ja, de behöver en ansiktslyftning. Återkommer med hur det blev.

Inga kommentarer: