måndag 7 september 2009

Working 9 to 5...

... not!

Jag har tokmycket att göra på jobbet nu under två veckor. Min familj kommer inte se mycket av mig. I dag har jag varit hemma och ätit kvällsmat och sedan tillbaka igen. Så nu sitter jag och producerar modesidor till en katalog för glatta livet.


När man sitter och jobbar på kvällen känns det alltid lite läskigt, i synnerhet när man sitter ensam. Lokalen är stor och utanför huset så går en väg. Stora fönster + lampor + mörker ute = jag ser inget på utsidan men alla ser in... Jag brukar alltid låsa när jag sitter ensam, och det är nog bäst att jag gör det nu också innan jag börjar skrämma upp mig själv för mycket... Varför är det så? Är det alla tv-serier och filmer vi matar oss med? Eller är det allt hemskt som händer som sätter spår? Varför kan jag inte känna mig trygg när jag sitter här, trots att jag är ensam?

För er som undrar om loppet i lördags... Jag klarade 1 mil under 1 timma!!!!!!! Det var mitt mål och jag är så nöjd. Det var jobbigt och kändes ohyggligt långt under tiden. Men jag gjorde det och nu har jag ett mål till nästa år, att slå min egen tid!

3 kommentarer:

Ida sa...

Hejsan Linda!
Förstår att det måste vara obehagligt att sitta själv på en stor arbetsplats. Är själv duktig på att skrämma upp mig själv. Vad duktig du är som klarar en mil, och på en sådan bra tid. Önskar att jag hade den formen.

Ha det så gott.
Kram Ida

minjan sa...

GRATTIS! Så bra av dig att klara loppet på den tiden. Duktigt gjort.

Förstår att du kan känna dig lite skraj på jobbet på kvällarna. Du får locka fram din skyddsängel, som är med dig.
Kram

Millas hem sa...

Hej!

Du hittade till mig, så nu har jag varit här och kikat!:)

C