torsdag 24 september 2009

Fullbokat?

Vi har tänkt gå på bio med ett par kompisar. Eller rättare sagt tjejerna går ena kvällen och killarna den andra. Vi vill se "Flickan som lekte med elden". Nu har vi försökt fram och tilbaka att hitta två kvällar som alla kan. Men det verkar vara stört omöjligt. Är det inte den ena så är det den andra som har någon aktivitet.

foto: matton.se

Har vi blivit så fullbokade i våra scheman att vi inte ens kan klämma in två biokvällar??? Vad är det som har hänt? Det är jobbaktiviteter, sena jobbkvällar, barnens aktiviteter, egna träningar etc etc. Det tar aldrig slut. Livet snurrar på, och det snabbt. Jag läste någon gång att "livet är det som passerar när du är upptagen med att planera för morgondagen". Det ligger mycket i det.

Nu ska jag gå ut och se till att ladda upp med lite kramar från barnen så jag står mig ett par dagar. Vi får väl se om de är med på noterna eller hellre tittar på tv.

2 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Ha så jättekul i Warzawa, nej hur stavas det??
Kram kram Anna

Elisabeth sa...

Gör som jag, skaffa ett barn till så lugnar tempot ner sig litegrann iallafall... Fast då funkar ju inte bio heller förresten! :) Inte så lämpligt om jag tog med Nelly på "Flickan som lekte med elden" kanske. :P
Kam E.