onsdag 9 september 2009

Magen, bäckenbotten.. och just det... andningen...

Nu har jag börjat med min pilates igen. Andra gången idag. För er som inte har prövat – gör det! Det kan kännas märkligt att så långsam träning kan ge resultat. Man ligger eller sitter mest ner på en matta. Men faktum är att det gör det. Magen får sig en rejäl omgång, i slutet av förra omgången hade jag riktigt starka inre muskler. För mig är dock den största vinsten en starkare rygg, för det behöver jag verkligen! Så nu blir det pilates en gång i veckan och joggande en gång.

(foto: klpilates.se)

Nu ska jag sätta mig och jobba hemifrån en stund. Det är en stor fördel med mitt yrke, att jag kan ta med mig jobbet hem. Eller nackdel – beroende på hur man ser det!

Kram!

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ahh jag måste prova pilates minsann! Har bara gått på poweryoga tidigare och det gillade jag mycket. Av olika anledningar blir det inte av nu med småbarn men sakta o säkert börjar jag återfå liiite tid för mig själv också. Kanske ska prova pilates då minsann! :)

Jörgen sa...

Ja jag kanske ska gå på pilates för killar som jag fick tips om...

Jörgen sa...

Jäklar vad jag har träningsvärk någonstans inne i magen!!!!