måndag 21 september 2009

På fredag händer det...

...spännande grejer! Då åker jag till Warszawa med en kompis över helgen. Kommer tillbaka på måndag igen. Det ska superkul! Jag har aldrig varit i Polen eller något annat land i öster. Och förmodligen hade jag inte valt Warszawa heller om inte Rebecka föreslagit det.


Ju mer jag hör om det desto bättre verkar det. Billigt flyg = bra. Lyxhotell till budgetpris = mycket bra! Dessutom verkar det finnas både mycket shopping och mycket marknader. Igår var jag och lånade en stor bubbelgumsrosa resväska av syster yster. Så nu finns det plats för många shoppingfynd!
Mina svärföräldrar har lovordat Warszawa ur kulturell synpunkt, det finns trots krigets härjningar mycket att se. "Gamla stan" t.ex var helt sönderbombad efter kriget men har restaurerats till ursprungligt utseende. Jag ska fota mycket, mycket!

Det känns lite konstigt att vara borta från barnen så många dagar. Har inte varit utan min lilla skrutta så många dagar innan. Hon och grabbarna kommer ha det mysigt hemma med pappa.

6 kommentarer:

♥ Affi ♥ sa...

Spännande!
Har aldrig varit dit eller, men min far är tillsammans med en polska så de semestrar där titt som tätt. Han trivs väldigt bra där. Grymt billigt är det!
Hoppas att ni får det jättebra!
Kram

Sara sa...

Hoppas att ni får jättemysigt,synd att du inte kunde komma på Tjej-middagen bara...
Du får köpa nått litet "polskt" till mig som tack för att du får låna min flashiga resväska ;)
"shmetankova" betyder mjölkchoklad på polska vet ja ;)
Så då kan du ju säga ett ord iaf...

Kram kram

Eva sa...

Åh, ni kommer få det så mysigt!!!
Nu är väl perfekt tid att resa egentligen - när det börjar bli så mörkt och kallt här hemma...
Tror det är bara nyttigt för familjen att få längta efter varandra någon gång...

Ha det helt underbart!!!
Kramis

Jörgen sa...

Będziemy rozwiązywać wielki weekend, ale tak i tak wspaniałe tam na swoim luksusowym hotelu i wszystkich pubów, które odwiedzasz.

minjan sa...

Tycker också det är tråkigt att du inte kunde komma på tjejmiddagen. Men det blir fler tillfällen.
Jag tycker det var väldigt fina ord till dig från Jörgen ........
Det är en kille, som vet hur man tar flickorna .......... ?!
Kram

Anonym sa...

Hej,
jag läste just ditt inlägg och vill tipsa dig och dina läsare om att Unity Line just nu har kampanjerbjudanden på båtresor till Swinoujscie i Polen.

Gå gärna in på http://www.unityline.se/ och läs om våra paket för 2010.

Hoppas du hittar något som passar dig!

Adrian,
Unity Line