torsdag 10 september 2009

Spruta eller inte...

Varje dag matas vi med nyheter och inslag som rör svininfluensan, eller som de numera hellre verkar kalla det "den nya influensan". Säga vad man vill om det, det vräks ut skrämselpropaganda uppblandat med lite normal information. Alla ska vaccineras, gör man inte det är man osolidarisk etc etc


Jag kan inte säga annat än att jag också påverkas av alla nyheter. Vissa dagar vill jag inte att vi ska vaccinera oss, andra dagar vill jag. Det är svårt att veta hur vi ska göra. Men så mycket vet jag i allafall... det känns inte bra att vaccinera barnen med ett vaccin som inte är ordentligt testat på barn! Så i dagsläget lutar det åt en icke-vaccination för vår familj. Och vem vet, när vaccinet verkligen kommer kanske vi redan har varit sjuka. Hur tänker ni andra göra?

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Svårt det där... I tidningen idag stod det att just barnen var de som SKA vaccineras först eftersom de är de främsta smitthärdarna! Jag måste nog fundera lite till...

Kram E.

Honungspojkens mamma sa...

Hej Linda!

Vilken otroligt fin blogg du har...

Jaa du, det där med vaccinet och influensan är ju som en djungel minsann. Men jag tror att jag mest önskar att människor runtom vår Honungspojke ska vara vaccinerade (eller friska).

Och så skulle jag gärna vänta någon vecka med att vaccinera honom, tills man vet lite, lite mer om biverkningar, så att han inte är allra först ut.

Kram

minjan sa...

Jag håller med dig, hur skall man veta.......... Min älskade L har förtur men inte ens han är säker på att han skall ta sprutan. Men med tanke på vår resa till Asien, kanske det är bäst ändå att ta den.
Men barnen är ju ändå mer ovisst. Förstår om ni är osäkra. Du kommer att ta rätt beslut när det blir dags.
Kram