söndag 21 februari 2010

Vårtecken!

Gud, så skönt med vårtecken! Det ger hopp om den tid som komma skall för nu är jag så ofantligt trött på snö! Jag blir så glad när jag äntligen ser såna här små godingar...


I wish! Att kunna se krokus på gräsmattan känns väldigt väldigt långt borta. De små stackarna är begravda under nästan en meter snö. Och nu snöar det igen. Det verkar som att vi ska få en dags uppehåll i morrn innan det är dags för nästa vända. Vad är det frågan om???



Visst det är mysigt med snö men nu räcker det! Till och med barnen börjar tröttna. Nu har snöns tjusning lagt sig. Häromdagen sa ena sonen; Mamma, jag längtar till våren när man kan börja ha lite mindre kläder på sig. Och jag håller verkligen med honom!

Nu är det dags för lunch, sedan får vi nog ge oss ut en stund till!
Kram, kram!

2 kommentarer:

Ida sa...

=D Jag gick på den. Är nog den mest lättlurade personen på den här sidan jordklotet. Men tänk om man kunde få se lite vackra blommor. Här hemma är alla buskar helt översnöade och jag bävar inför det att snön ska smälta. Vart ska vattnet ta vägen då. Blir säkert en lervälling...men får se det positivt,växterna kanske mår bra av det.

Ha det så gott.
Kram Ida

Anonym sa...

Haha! Tänkte väl, krokus har nog ingen sett röken av än i år :)

Du, min ballong har legat på hyllan lite, jag ska ta tag i den igen nu :)

Vi hörs snart o stämmer av lite!
Kram Anna