torsdag 25 februari 2010

Ljuva solrosor...


Idag har jag suttit på jobbet och letat efter bilder i bildbanken, och stötte då på en härlig bild på solrosor. Jag älskar solrosor, det är min absoluta favoritblomma! Den är så vacker, kraftig och livfull. Med sina starka gula blad strålar den av glädje och sol!
När vi gifte oss hade jag naturligtvis solrosor både i buketten och håret, samt att det stod på alla borden och runt om i lokalen. I dotterns rum har vi satt upp en fototapet med en solros.

Kanske kan det bli sommarens odlingsprojekt, solrosor högt och lågt. Ska nog börja smygkolla lite på fröer redan nu, längtar så efter vårens och sommaren!

3 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Håller med dig om att de är underbara! Tyvärr gick mina odlingar år skogen förra året när de förbaskade rådjuren åt upp plantorna precis innan blommning - grrrrr!

Marie sa...

Solrosen är en blomma som man blir glad av och de är verkligen fina!

Trevlig helg!
Kram Marie

Solfyllda segel sa...

Solrosor är så vackra och är en blomma som blir glad av att se på. Väldigt fin bild du har hittat.

Ha en fin helg!
Kram Therése