onsdag 10 februari 2010

Obehagliga sovrumskamrater...

Idag har vi haft en städdemonstration här hemma. En tjej som har visat en helt suverän rengöringsmaskin. Den såg ut som en dammsugare, men kunde användas så ofantligt mycket mer än en vanlig dammsugare (plus att den var ju 5 ggr bättre än våran nuvarande). Hur som helst så köpte vi inte någon, den var alldeles för dyr för oss.


Hon demonstrerade den bland annat i vår säng med ett svart specialfilter. När vi var klara säger jag lite glatt; "Oj, vad mycket sand det var i vår säng". Varpå hon svarar; "Eh, nja, det är lite damm men det mesta är faktiskt kvalsterbajs och hudavlagringar..." Ni kan ju räkna ut vilken reaktion jag kände på det... att kasta ut hela sängen och tända eld så skiten dör och försvinner.
Usch, vad heläckligt att se! Inte nog med att vi har en supersunkig bäddmadrass som barnen har kissat på (vi vill inte köpa en ny innan lilltrollet har kissat klart i den också =), nu vet vi dessutom att den är helt nerbajsad av kvalster.

Nåja, tills vi vinner på lotto eller ärver någon avlägsen miljonärssläkting får vi nog nöja oss med vår halvdana dammsugare och kissiga kvalstermadrass.

Kram Linda

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Blääää! Jag vill inte veta vad som finns i vår urgamla madrass!! Vik hädan dammsugarförsäljare!

/ E.

Sara sa...

åhhhhhhååå fyyy! jag vill inte sova över hos er någon mer gång ;)
men jag trodde helt klart du skulle köpa en dammsugare, hon var ju sååå inspirerande ;) jag blev ganska impad måste jag säga när hon dammsög eran filt och kudde och det blev jätte mycket smuts...
men fyyy att det finns så mycket äcklit i hemmet!
Imorn ska jag nog städa lite ;) men jag har inte bara kvalsterbaj utan lite "moa-bajs" oxå...


Kramelikram

Trollmamman sa...

ÄSch, bättre lite skit i sängen än ett rent helvete...eller hur är det nu det gamla talesättet går???? Då vill du inte veta vad som kan gömma sig i ett kylskåp....Jag sover gärna över i er säng, bara inte bebisen kissar PÅ MIG! Kram

Engelska Villan sa...

Hmmmm, fy! Såna kompisar har vi garanterat i vår säng också... Tillsammans med lite barnkiss och spyor... Mmmmm, yummie!! Jag känner plötsligt att jag måste byta lakan...
Kram A

Jörgen sa...

Mysigt med lite husdjur, passar bra ihop med alla dammråttor under sängen....