onsdag 24 februari 2010

Snygg förvaring

Eftersom jag virkar så mycket har jag mängder med garn hemma i olika kvaliteter och färger, allt i en salig blandning i... plastpåsar... Så tråkigt att förvara något så härligt så trist! Visserligen gömmer jag mina plastpåsar bakom fåtöljen i vardagsrummet men det känns ändå tråkigt och fult. Så nu har jag beställt en snygg förvaringskorg från Afroart.
(Bild: afroart.se)

Jag blev kär i deras produkter i somras när jag var i Stockholm och upptäckte till min stora glädje att de har en webshop. Klick, klick... så var en stor snygg korg beställd!
Förutom deras fina produkter gillar jag även att de alltid importerar direkt från hantverkaren eller via rättvisehandelsorganisationer. Det finns så mycket fint hantverk och duktiga hantverkare i utvecklingsländer i Afrika, Asien och Latinamerika och det känns bra att kunna stödja deras arbete på detta sättet. I somras köpte jag bland annat en tidningskorg tillverkad av återvunna kapsyler och ståltråd.

3 kommentarer:

Sussi sa...

Afroart är en favorit, vackert hantverk och det känns rätt att handla deras produkter. :)

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Nu har jag just kommit hem med en hel hög med karamellfärgade garnnystan. De är fina att bara beskåda, men nu ska här virkas :)
Den korgen var ju ursnygg!!!
Kram!!!

Ida sa...

=) Vilken vacker förvaring. Den blir man glad av att titta på och det är säkert bra för kreativiteten.

Håller med om att det känns bra att tänka på miljön och hantverkarnas villkor när man handlar. Har tyvärr endast kommit dit när det gäller livsmedel. Försöker handla ekologisk mat när det finns och inte är fööör dyrt.

Ha det så gott.
Kram Ida