fredag 2 oktober 2009

Underbara shopping!

Ok, jag erkänner... jag älskar verkligen att shoppa! Och gärna billigt, som loppisar eller på min favoritsajt Tradera! Sedan jag började handla där har jag gjort en hel del fynd. Mycket kläder, tv-spel, virksaker etc etc etc. Senast häromdagen fyndade jag två engelska mjölkflaskor i glas som min kära lillstrumpa (lillasyster) ska få, bara för jag tycker om henne!


Igår såg jag en alldeles ljuvlig rakspegel, ni vet en sån där gammaldags låda ur vilken man fäller upp en spegel. Tyvärr hade den redan kommit upp lite för mycket i pris så jag lade inget bud. För jag vill fynda när jag shoppar begagnat. Det är sällan jag "måste ha något till varje pris". Jag är visserligen ingen samlare, utan en mer "allshoppare".
Förutom att det finns en speciell charm i gamla saker, så känns det ändå bra i hela konsumtionskarusellen. Om vi nu "måste" handla finns det ju en uppsjö av begagnat att ösa ur!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Loppisar är toppen!Det är ju inte alltid det blir så billigt ...men den gamla charmen kan man ju aldrig få i nytillverkat.
Ja... jag fick en gammal mjölkflaska av Sara för ett tag sedan, så HON tycker säkert om mig.....:-)
Kram
/Mamms

Jörgen sa...

Grejerna ska ju förvaras någonstans. Känns som man hela tiden håller på att röja och när man är nöjd med resultatet och det finns plats tar det inte lång tid innan det är fullt igen...