söndag 11 oktober 2009

Teknik-freak...

Vi har fått nya leksaker på jobbet... Eller hur man nu ska uttrycka det. Alla har fått varsin iPhone. Vi ska ha dem istället för vanliga stationära telefoner, växeln kommer att gå igenom allas mobiltelefoner. Jag ser inte mig själv som någon teknik-junkie... men jag måste erkänna... det är så roligt! Nästan beroendeframkallande. I fredags satt alla mer eller mindre och blippade med sina telefoner.


Jag gillar det här med att få en ny mobiltelefon, lite samma känsla som när man fick en ny filofax under skoltiden. Det skulle "inredas" och göras i ordning, samma sak med en ny telefon. Bakgrundsbild ska väljas, ringsignaler ska testas och provas ut. Lite nördigt jag vet, men ack så roligt!

Imorgon ska jag berätta om en kul sak som vi gjorde i går tillsammans med en av grabbarnas kompisar. Han fick det i present av oss och ledtråden som han fick var: Vi ska åka långt ner under marken för att titta på det som flyger högt upp i luften. Kan ni gissa vad vi gjorde? :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fniss...Jag vet, jag vet.

Kram Mimmi