onsdag 7 oktober 2009

Ledig onsdag!

Idag har jag haft en härlig dag. Även om jag är föräldraledig tre dagar i veckan nu för tiden så har det inte riktigt funkat de sista veckorna, och lär väl inte göra det de närmsta heller. Kära mor och syster rycker in som barnvakter hela tiden. Men idag har jag varit ledig. Och vilken dag att vara ledig på... en helt perfekt höstdag i mina ögon. Blåsigt och soligt! Man kan värma sig i de sista solstrålarna samtidigt som håret håller på att blåsa av skallen av de kraftiga vindarna. Galet, men jag gillar det!


En annan sak som jag har kommit på att jag gillar är måndagar. Många har ångest när måndagen kommer och det är alldeles för många dagar kvar till helgen. Men jag har upptäckt att för mig är det precis tvärtom. Måndag innebär ju en hel härlig vecka framför sig, flera dagar att fördela allt som jag måste och vill fixa med. En radda med dagar som bjuder på nya möjligheter. Så från och med nu ska jag göra måndag till min favoritdag!

2 kommentarer:

Engelska Villan sa...

Bra tanke!
Puss puss, älskling!/Anna

Jörgen sa...

Den ligger bra till men kanske inte på första plats.